sâmbătă, 31 octombrie 2009

PENTRU BDV: „SUCCESURI DEPLINE”, DOMN` PROFESOR!



Citesc Blog de Vrancea (si nu numai) dinainte de a intra in blogosfera. Respect opiniile tuturor bloggerilor, chiar daca nu sunt intotdeauna de acord cu ele. Pentru ca un blog este, in fapt, o „publicatie web ce contine articole care au, de regula, un caracter personal” (conform Wikipedia).

Zilele trecute am intrat in blogosfera si mi-a atras atentia mesajul postat de domn` profesor, care anunta ca  s-a hotarat sa mearga la vot si sa puna ştampila pe Basescu. Foarte ok, am zis! Orice persoana este libera sa aleaga cu cine sa voteze.
Pentru mine, optiunea domnului profesor nu a fost o supriza, intrucat aplecarea catre democrati-liberali iese in evidenta din toate articolele postate pe Blog de Vrancea.
Am fost, insa, curios sa aflu motivele care l-au determinat sa paraseasca grupul cetatenilor decisi sa nu isi exercite dreptul de vot in ziua alegerilor. M-as fi asteptat sa spuna ca motivul principal este ca traieste mai bine. Nu!
Domn profesor il alege pe Basescu pentru ca nu-i mai suporta pe deontologii „ce judeca functie de buzunar”, „pe formatorii de opinie care vad doar paiele din ochii lui Basescu si nu observa barnele din ochii celorlalti”, pe „baietii cu ochii albastri” si nici pe „scriitorasii de pe bloguri”, care nu ling dupa ce scuipa presedintele etc.
Nu ii judec optiunea domnului profesor, pentru ca nu am acest drept. Argumentele sunt, insa, subtirele.
Nu imi place nici faptul ca solicita sa ii fie respectata opinia, insa nu face dovada capacitatii de a intoarce favorul celor care tin cu Geoana, Antonescu, Oprescu, Vadim, Becali sau Kelemen Hunor (desi incearca sa lase aceasta impresie).
Pentru domn` profesor, cei care nu sunt cu Base nu pot fi catalogati decat drept „scriitorasi”, a caror unic scop este „de a manipula si de a crea o atitudine de vot anti-Basescu bazata exclusiv pe sentiment”.
Si mata ce esti, domn` profesor? Cu ce esti mai bun decat altii? Ce te face sa crezi ca esti special si ca ai dreptul sa ii judeci?
Poate faptul ca, spre deosebire de alte cadre didactice, stai la masa cu cei care trag sforile in politica vranceana?
Eu am votat cu Basescu in 2004, dar nu voi mai repeta gestul. De ce?
Intrucat:
1. nu traiesc mai bine;
2. nu vreau sa fiu numit „urmasul lui Basescu”;
3. nu sunt incantat ca sunt reprezentat in Parlamentul European de Elena cea retusata la maxim si despre care cealalta Elena (blonda de la turism) spunea ca „are premise mult mai bune pentru o cariera politica decat altii…cu un tata cum are ea”, ridicand nepotismul la rang de practica generala;
4. forfetarul mi-a inchis mica mea afacere;
5. nu mai suport sa vad ca prietenii mei, educatori, invatatori, profesori isi cumpara haine de la second-hand si nu le pot oferi copiiilor oua Kinder in fiecare zi (un prieten, de profesie invatator, imi povestea ca s-a simtit ingrozitor cand a fost nevoit sa ii explice baiatului ca, in loc de 1 ou Kinder in fiecare zi, ii poate cumpara doua pachete de pufuleti cu surprize);
6. o parte dintre prietenii mei, care au votat cu Basescu in speranta ca vor trai mai bine, au ramas someri si au fost nevoiti sa plece in Canada;
7. nu imi place sa vad ca tupeul, nesimtirea, spaga, dispretul fata de lege ne sunt impuse drept valori.
As putea sa continui, dar ma opresc. Nu zic ca Basescu poarta intreaga vina pentru toate acestea. Insa, nici nu a facut nimic ca sa schimbe ceva.
Asa ca, domn`profesor, cu tot respectul pentru optiunea matale, nu ne mai aburi! Nu esti atat de limitat incat „diabolizarea” lui Basescu sa fie motivul pentru care ai decis sa il votezi. Si daca tot esti asa de curajos, recunoaste ca ai fost intotdeauna de partea portocaliilor (nu ca acesta ar fi un pacat). Dar nu face pe Alba ca Zapada, care, trezita din somn de zumzetul atacurilor indreptate impotriva lui Base cel Frumos, s-a hotarat sa ii ofere inima.
Si te rog elegant sa imi respecti opinia. Sa nu faci bule, asa cum am vazut ca obisnuiesti atunci cand un „scriitoras” de blog (nu un literat ca tine) nu iti impartaseste opiniile. Stii doar ca primul semn de inteligenta este acceptatea criticilor (despre care am auzit ca sunt constructive).
Multe succesuri, domn` profesor!