luni, 26 octombrie 2009

GIRLEANU…DANIEL GIRLEANU



Nu e de mirare ca Miorita s-a nascut in Vrancea. O sa va intrebati ce m-a apucat si cum am ajuns la aceasta concluzie?!
Citeam, ca in fiecare zi, editiile on-line ale ziarelor locale si nationale (nu le citesc in format de hartie intrucat am grija de bugetul meu si nu fac cheltuieli inutile).
Mi-a atras atentia un articol din Ziarul de Vrancea despre Placinta si Orban, care au incercat sa faca o baie de multime la Jaristea. Concluzia era ca nu au reusit, din lipsa de gel de dus si apa calda (la Jaristea au numai vin).
Dar nu asta e poanta. Ultima fraza a articolului suna astfel: “Batrinii nu au scapat de stringerile calduroase de mina si nici babele de pupaturile pe ambii obraji arsi de soare si batuti de vint”.
Mi-am spus ca o asemenea fraza nu este scrisa de un ziarist blazat, ci de un baiat/o fata care nu a chiulit niciodata de la ora de compunere. Numai un suflet de artist putea sa observe, in baia electorala, obrajii arsi de soare si batuti de vant ai babelor iesite la ulita mare.
M-am gandit ca e pacat ca un asemenea talent sa se risipeasca intre paginile impregnate de politica ale unui cotidian local. Mai ales ca autorul are un nume predestinat: Girleanu. Nu Emil Girleanu, dar nici Daniel nu suna rau.
Asa ca am decis ca, prin intermediul blogului, sa ma adresez sefului sau direct, in incercarea de a salva un suflet de artist:
Domnule Condurache, sa ii dai baiatului o prima, daca vrei sa isi pastreze spiritul viu! Si in campanie sa-l trimiti numai pe Daniel la toate sindrofiile si bataile electorale!
Tare mi-ar placea sa citesc despre frumusetea incrustaturilor decorative de pe batele aplicate de simpatizantii partidelor pe spinarea celor din tabara adversa, intr-o mirobolanta zi de toamna tarzie.

Ce sa mai zic… Asemenea talent mai rar, Daniele! Permite-mi numai sa iti dau un sfat: cand scrii despre politica, intai uita-te la bata, apoi la incrustaturi. Parerea mea!