duminică, 4 octombrie 2009

STAN PAPUSA E BARBAT!

Nu o spune eu, nevasta-sa sau grupul eventualelor amante satisfacute, ci „Ziarul de Vrancea”. Care ne promite ca noul prefect, Ion OOOprea, a capatat destula vana ca sa „caute pe sub fustele” Ralucai Dan. Bineinteles, ca am izbucnit in ras. Mi-l imaginam pe Oprea cum alearga dupa fosta doamna prefect cu capul plecat, rosu la fata, cu mainile tremurande, cu sufletul cat o furnica si rugandu-se sa nu primeasca un pantof de firma in freza. Insa, Raluca, spre ghinionul sau, purta in ziua respectiva pantaloni.
Nu o fi oare Oprea acelasi „barbat” care facea jogging dimineata ca sa nu fie sanctionat pentru ca a intarziat, care isi inghitea vorbele si apleca capul cand o vedea pe doamna Dan?
Nu l-am cunoscut personal, dar prestatia sa in calitate de prefect, dar mai ales de suprefect, mi-a lasat impresia unui personaj slab, incapabil sa faca fata situatiilor de criza.
Sa luam un exemplu: scandalul celor 200 de case pentru sinistrati neconstruite. PREFECTUL DE LA ACEA VREME, RALUCA DAN printr-un comunicat de presa spunea: „Datele preliminare primite la institutie, in urma controalelor efectuate de comisiile mixte instituite, in luna martie, la nivelul Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta, arata faptul ca aproape 200 de case pentru care au fost furnizate materiale de constructii de la Guvernul Romaniei nu au fost realizate din 2005 pana in prezent”.
Sa vedem ce declara DOMNUL OPREA la acea vreme (citez tot din Ziarul de Vrancea, editia din 19.05.2009) :
„Cele 100 de case au o explicatie. Cetatenii au primit materialele de constructie, e posibil sa nu se fi inceput constructia la citeva zeci, dar asta nu inseamna ca nu au primit materialele. S-a constatat ca, in timp, nu s-au edificat un numar de case... Au existat cauze obiective pentru intarzierea constructiei, cum ar fi faptul ca nu au mai fost identificate surse de finantare pentru manopera, avind in vedere ca multi dintre beneficiari au fost oameni in virsta”.
SI NU S-A OPRIT AICI. A continuat astfel: „A gestiona o situatie intr-un moment de criza este un lucru, dar a veni dupa aceea cu chestiuni care nu au nici un fel de logica, este alt lucru. Eu cred ca se vrea cu totul altceva. Eu am convingerea ca am lucrat corect”.

IAR RELATIA CU PREFECTUL DIN ACEA VREME era descrisa de OPREA astfel: „Colaboram si comunicam institutional”.
Dupa asemenea prestatie, nimeni nu ma poate convinge ca noul prefect este zmeu. Asta daca nu or fi descoperit ceva cei de la Ziarul de Vrancea. O fi stiind redactorul sef (o doamna cu multa experienta, fara ok-ul careia nu intra un articol in ziar) ceva ce noi nu stim?
Dar sa nu fiu rau, ca nu-i frumos.
Prefectul Oprea ne anunta ca are si alte prioritati, pe langa scotocitul pe sub fustele doamnelor. Citesc cu interes, in speranta ca spune ceva si de aducerea in atentia Guvernului a problemei viticultorilor.
Se putea, insa, sa nu ma dezamageasca domnul prefect?
Pe locul unu se afla organizarea alegerilor si pe ultimul „tratarea cat mai corecta a mediului de afaceri” (sper ca se refera si la viticultori). Bine, mai spune si de aplicarea legilor proprietatii si de ceva proiecte de hotarari pentru localitati pe care le va demara.
Discurs de investire, ce sa-i faci. Trebuie sa promiti ceva.
Pentru mine, insa, Ion Oprea ramane, pana la proba contrarie, acelasi personaj slabut, fara personalitate, care nu a reusit sa-i faca fata fostului prefect si cu atat mai putin sefului judetului.
Si daca as fi fost in locul celor din presa vranceana (postura in care nu-mi doresc niciodata sa ajung) as fi pus alt titlu: „Oprea continua sa fie condus de doamne! Dupa Dan, urmeaza Placinta”.
Pentru ca asta am inteles eu dupa ce am vizionat ceremonia de investire a noului prefect de Vrancea, un personaj pe care, conform Ziarului de Vrancea, Raluca Dan adora sa-l alinte „Stan Papusa”.